Social Media #Techclub bar – II spotkanie w Krakowie

II spotkanie TechClubu w Krakowie
Recenzowane przez Radek Lebowski dnia
.
Nie można wymyślić sobie lepszej formuły na wolne dzielenie się wiedzą i doświadczeniem pomiędzy biznesem a tymi którzy są aktywni głównie na niwie społecznej.

Social
Grafika wyprodukowana za pomocą Canva.com

W środę 5 marca odbyło się drugie spotkanie TechClubu. Jest to inicjatywa bardzo ciekawa, odpowiadająca obecnym czasom i wnosząca wiele do świata NGO`s – organizacji pozarządowych. Nie można wymyślić sobie lepszej formuły na wolne dzielenie się wiedzą i doświadczeniem pomiędzy biznesem a tymi którzy są aktywni głównie na niwie społecznej. Znając trochę codzienność pracy NGO-sów w której nowe technologie są traktowane raczej z lękiem jest to kolejne miejsce na przełamanie oporów. Tym bardziej, że potencjalne profity (nie pieniężne 🙂 mogą być całkiem konkretne. Spotkania będą odbywały się pilotażowo aż do czerwca.

Spotkanie TechClubu gościł bar Pauza in Garden na ul. Rajskiej. Miejsce na mapie kulturalnej Krakowa dość nowe, zaprojektowane bardzo funkcjonalnie z przewagą brył i kątów prostych.

Program spotkania nastawiony był na kwestie mediów społecznościowych. Nie zabrakło podkładu teoretycznego którym dzielił się Michał Grzebyk z Adweb/Vanguard w wystąpieniu pod tytułem – Jak dbać o wizerunek NGO w social media, jak i bardziej aktywizującej części pod hasłem „Dobre praktyki” – prezentowanej przez Bartłomieja Raka z Socjomanii (bardzo użyteczne). Na koniec prezentacja przykładów kampanii (i ich skuteczności) w mediach społecznościowych przez Fundację instytut Myśli Obywatelskiej im. Stańczyka i Krakowski Alarm Smogowy.

Dostaliśmy zatem bardzo zróżnicowany merytorycznie program w którym każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Organizatorzy nie ustrzegli się jednak kilku niedociągnięć. Rzut oka na uczestników spotkania zdradzał niską średnią wieku, osób które używają technologii na co dzień. Brakowało tych którzy działają w III sektorze od dawna i nie mają pojęcia o narzędziach w sieci 2.0. Można także czuć niedosyt z tytułu braku moderatora części dyskusyjnej, rodzaju tematycznych grup roboczych w których można by dzielić się przykładami z działalności, nawiązywać nowe kontakty.

Ogólna ocena tego spotkania jest zdecydowanie dobra, godna polecenia. Spotkania #TechClubów są w Polsce pomysłem nowym, innowacyjnym, który po pierwsze: musi przejść próbę czasu, przyjąć się w środowisku, znaleźć swoją formułę i tożsamość i przez to zyskać odpowiedni zasięg.

Wydaje się, że to czego spotkania potrzebują najbardziej to: szerszego wyjścia do środowisk biznesowych i pozarządowych a także stworzenia programu lepiej odpowiadającego na codzienność pracy w III sektorze. Nade wszystko jednak potrzeba osobistego zaangażowania w budowę relacji już nie tylko w mediach ale bezpośrednio pomiędzy uczestnikami jeśli ma to być miejsce które zagości na dłużej w przestrzeni publicznej i będzie na nią promieniowało.

Ocena: 4.1

Skomentuj jako pierwszy

Zostaw komentarz

Twój adres email nie pojawi się na stronie.


*