W ostatnim tygodniu marca 2019 mieliśmy przyjemność spotkać się z szeroką ekipą wydawnictw naukowych Uniwersytetu Łódzkiego. Dwa dni szkolenia było poświęcone administrowaniu czasopismami opartymi na OJS w wersji 3.1. Zagadnienia obejmowały:
Blok I
-
Administracja instancją OJS
- Ustawienia językowe czasopisma i witryny
- Ustawienia działów czasopisma
-
Konfiguracja nowego czasopisma
- Szczegóły dot zespołu redakcji
- Polityki recenzji i prywatności
- Zgłaszanie manuskryptów (metadane)
- Zarządzanie prawami autorskimi
- konfiguracja wyglądu
Blok II
- Dział ogłoszeń (kontakt z czytelnikami)
- Formularz recenzji
Dzień 2
Blok I
- Szablony maili systemowych
- Statystyka i raporty
- Zarządzanie rolami i użytkownikami
- Proces obiegu dokumentów w procesie wydawniczym
- Konfiguracja dostępu do witryny (Open Access vs Paid Access vs Delayed Open Access)
- Publikowanie numerów
- Integracja z DOI
- Integracja z POLINDEX
- Biblioteka wydawcy
Blok II
- Import i eksport artykułów archiwalnych
- Zarządzanie wtyczkami systemowymi
-
Dobre praktyki
- Plik konfiguracyjny OJS
- URL przyjazne wyszukiwarkom
- Captcha dla rejestrujących się w witrynie
- certyfikat SSL
- harmonogram zadań cyklicznych
- SMTP – wysyłanie maili przez uwierzytelnioną skrzynkę
Sporo miejsca było poświęcone różnorodnej konfiguracji integracji czasopism z usługami Crossref i OrcID. Zwłaszcza nowa funkcjonalność Crossref Reference Linking – polegająca na automatycznym dodawaniu sygnatur DOI wykrytej w bibliografii zgłaszanego artykułu, wzbudziło niemałe zainteresowanie. Życzymy dalszych sukcesów wydawniczych i niezakłóconej pracy na platformie OJS.
Leave a Reply