Szkolenie dla administratorów OJS w wydawnictwie Uniwersytetu Łódzkiego

W ostatnim tygodniu marca 2019 mieliśmy przyjemność spotkać się z szeroką ekipą wydawnictw naukowych Uniwersytetu Łódzkiego. Dwa dni szkolenia było poświęcone administrowaniu czasopismami opartymi na OJS w wersji 3.1. Zagadnienia obejmowały:

Blok I

  • Administracja instancją OJS
    • Ustawienia językowe czasopisma i witryny
    • Ustawienia działów czasopisma
    • Konfiguracja nowego czasopisma
      • Szczegóły dot zespołu redakcji
      • Polityki recenzji i prywatności
      • Zgłaszanie manuskryptów (metadane)
      • Zarządzanie prawami autorskimi
      • konfiguracja wyglądu

Blok II

  • Dział ogłoszeń (kontakt z czytelnikami)
  • Formularz recenzji

Dzień 2

Blok I

  • Szablony maili systemowych
  • Statystyka i raporty
  • Zarządzanie rolami i użytkownikami
  • Proces obiegu dokumentów w procesie wydawniczym
  • Konfiguracja dostępu do witryny (Open Access vs Paid Access vs Delayed Open Access)
  • Publikowanie numerów
  • Integracja z DOI
  • Integracja z POLINDEX
  • Biblioteka wydawcy

Blok II

  • Import i eksport artykułów archiwalnych
  • Zarządzanie wtyczkami systemowymi
  • Dobre praktyki
    • Plik konfiguracyjny OJS
    • URL przyjazne wyszukiwarkom
    • Captcha dla rejestrujących się w witrynie
    • certyfikat SSL
    • harmonogram zadań cyklicznych
    • SMTP – wysyłanie maili przez uwierzytelnioną skrzynkę

Sporo miejsca było poświęcone różnorodnej konfiguracji integracji czasopism z usługami Crossref i OrcID. Zwłaszcza nowa funkcjonalność Crossref Reference Linking – polegająca na automatycznym dodawaniu sygnatur DOI wykrytej w bibliografii zgłaszanego artykułu, wzbudziło niemałe zainteresowanie. Życzymy dalszych sukcesów wydawniczych i niezakłóconej pracy na platformie OJS.

Skomentuj jako pierwszy

Zostaw komentarz

Twój adres email nie pojawi się na stronie.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.