Open Journal System – nowoczesne e-czasopismo naukowe

Formularz wdrożenia kliknij tutaj. Lista wdrożeń OJS i OMP kliknij tutaj.
Od lutego 2021 jest już dostępny Open Journal System w wersji 3.3. Warto przeczytać o najnowszych funkcjach tego wydania oraz obejrzeć DEMO z responsywnym szablonem bootstrap.

Open Journal System w czasopiśmie naukowym

Naukowcy to sól ziemi otwartego społeczeństwa. Ich pasje napędzają rozwój niejednej gospodarki. Dzielenie się wiedzą wobec powyższego faktu nie powinno mieć zatem barier i przeszkód. Czasopisma naukowe mogą obecnie bez trudu funkcjonować w internecie docierając daleko poza wydziałową bibliotekę wprost do globalnego odbiorcy. Redaktorzy, autorzy i recenzenci oraz grono współpracowników czasopisma ma ogromną szansę zaprezentowania swojej pracy niespotykanej dotąd ilości czytelników.

Open Journal System umożliwia publikowanie artykułów dla globalnej społeczności w wielu językach (w tym w polskim), integruje proces wydawniczy na zapleczu witryny, ułatwia pozyskanie do współpracy zagranicznych autorów, recenzentów i daje szansę na międzynarodowe cytowania. 

Open Journal System to skrypt wyspecjalizowanej strony internetowej oparty na wolnym oprogramowaniu, łatwo integruje się z indeksami naukowymi typu DOAJ, Index Copernicus, PubMed, CrossRef, Google Scholar  i wieloma innymi za pomocą popularnego standardu XML.

Dla wydawnictwa naukowego i redakcji czasopisma OJS pozostaje bardzo atrakcyjną propozycją w efekcie której zyskuje się własną, niezależną platformę wydawniczą.

Podstawowe moduły OJS to:

Moduł A – praca redakcji

  • wspomagający pracę redakcji w kontaktach z autorami, recenzentami, wydawnictwem, pozwalający gromadzić, edytować, wyszukiwać informacje o statusie i treści złożonych artykułów oraz ich metadanych, szczegółowo informuje o trwających recenzjach, kolejnych numerach czasopisma (wydanych i planowanych).

Moduł B – zewnętrzne bazy

  • pozwalający generować (eksportować) pliki xml danych bibliograficznych opublikowanych artykułów do baz danych typu : DOAJ, Crossref, PubMed, Index Copernicus oraz automatycznie poprzez protokół harvestowania metadanych OAI.

Moduł C – repozytorium i strona czasopisma 

  • Repozytorium (w formie otwartego dostępu) artykułów z informacjami minimum: tytuł, słowa kluczowe , abstrakty , plików pdf z artykułem oraz całym numerem, cytowania, bibliografia.

Moduł D – moduł subskrypcji (opcjonalny)

  • Umożliwiający udzielanie dostępu użytkownikom do treści wiadomości po dokonaniu opłaty. Integruje się z bramkami płatniczymi PayPal oraz PayU. Daje narzędzia do tworzenia subskrypcji w oparciu o czas lub ilość treści. Stwarza możliwość opłaty za szybką recenzję dla autora lub szybką ścieżkę redakcji.

Zapraszamy do obejrzenia filmu przedstawiającego Open Journal System jako uniwersalne narzędzie upowszechniania badań naukowych. Poniższy materiał pokazuje perspektywę redaktora.


Wdrożenie i wsparcie techniczne
Firma Magis oferuje pełne wsparcie przy wdrożeniu Open Journal System. Mogą na nas państwo liczyć na każdym etapie: od przygotowania środowiska serwerowego przez konfigurację po szkolenia i wsparcie techniczne dla członków redakcji, autorów, recenzentów i współpracowników. Zapraszamy do bezpośredniego kontaktu poprzez formularz u dołu strony w celu ustalenia szczegółów oferty.

English support available.

Zachęcamy do obejrzenia naszych wdrożeń. Polecamy przetestowanie Open Journal System na naszej bezpłatnej witrynie DEMO korzystając z przetłumaczonej na polski instrukcji obsługi dla użytkowników OJS .

Open Journal System w hasłach:

    • elektroniczny obieg dokumentów pomiędzy autorem, recenzentem, wydawcą, korektą techniczną
    • kontrola nad procesem wydawniczym – system wewnętrznych ról i uprawnień
    • bezpieczeństwo każdej wersji złożonego artykułu w reżimie podwójnie ślepej recenzji i kodowania nazwy pliku
    • łatwe upowszechnienie w internecie
    •  wyszukiwanie i weryfikacja wpisów bibliograficznych w popularnych serwisach (PubMed, baztech, crossref)
    • możliwość zróżnicowania graficznego (layout) per czasopismo
    • ujednolicenie zapisu bibliograficznego
    • możliwość publikowania w kilkunastu językach na raz
    • integracja z DOI (Digital Object Identifier)
    • dostęp z każdego miejsca na świecie
    • integracja z google analytics – dostęp do statystyk odwiedzin witryny
      i poszczególnych artykułów
    • możliwość importowania uprzednio opublikowanych artykułów do archiwum
    • szansa na międzynarodowe cytowania / nowe kontakty i recenzentów
    • dodatkowe punkty za publikacje
    • reading tools – możliwość cytowania artykułów w ponad 10
      najpopularniejszych formatach, pełny dostęp do podglądu metadanych,
      zintegrowane przeszukiwanie serwisów zewnętrznych wg tytułu i autora,
      słów kluczowych, komentowanie artykułów

Wdrożenie OJS w czasopiśmie – wycena

Osoby które chciałyby otrzymać wstępną wycenę wdrożenia OJS prosimy o wypełnienie formularza. Kontakt z informacją zwrotną nastąpi w ciągu jednego dnia.

Szkolenie dla redaktorów OJS (8h)
Szkolenie dla administratorów OJS (16h)
Wsparcie techniczne
Usługa dodatkowa w formie miesięcznej subskrypcji obejmująca serwis techniczny czasopisma oaz helpdesk (wsparcie dla redaktorów, autorów i recenzentów w codziennej pracy z systemem OJS).

Be the first to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie pojawi się na stronie.


*


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.